پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 120159
موزه فارسان به صورت مشارکتي فعال مي‌شود
تاریخ انتشار : 1393/10/20 12:17:28
نمایش : 1220
مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري از فعاليت موزه فارسان به صورت مشارکتي در آينده نزديک خبر داد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، بهمن عسگري سوادجاني  در ديدار با نماينده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي از تخصيص اعتباري بالغ‌ بر پنج ميليارد و 500 ميليون ريال به شهرستان فارسان خبر داد و گفت: اين اعتبار جهت اجراي زيرساخت‌هاي گردشگري و صنايع‌دستي تخصيص داده شد.

وي به اعتبار مصوب شده بالغ‌بر سه ميليارد ريال براي ايجاد و تکميل زيرساخت‌هاي منطقه نمونه گردشگري پيرغار اشاره کرد و ادامه داد: براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته موزه فارسان نيز به صورت مشارکتي فعال مي‌شود.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري اظهار کرد: احداث سرويس بهداشتي و نمازخانه در ورودي شهرستان فارسان در صورت اختصاص زمين از سوي شهرداري، حمايت‌ها از پرداخت تسهيلات براي ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري و مراکز اقامتي، ارائه 2 مجوز باغ گردشگري به همراه تسهيلات، ثبت بناي تاريخي محمد زمان مربوط به دوران قاجاريه در فهرست آثار ملي از طريق قانون خانه‌هاي مشارکتي و اعطاي تسهيلات مشاغل خانگي بالغ‌ بر يک ميليارد و 800 ميليون ريال از جمله برنامه‌هاي هماهنگ شده براي اجرا در شهرستان فارسان است.

وي افزود: نصب تابلوهاي گردشگري و آثار تاريخي، ايجاد زيرساخت‌هاي کانون گردشگري چشمه‌قلعه با اعتباري بالغ‌ بر 700 ميليون ريال، ايجاد زيرساخت‌هاي منطقه نمونه گردشگري پيرغار با اعتباري مصوب بالغ‌ بر سه ميليارد ريال و ارائه طرح توجيهي سر دره و دره‌حنا جهت ايجاد زيرساخت‌هاي گردشگري توسط شهرداري و شوراي شهر از ديگر برنامه‌هاي مصوب شده براي اجراست.

عسگري سوادجاني گفت: تجهيز و نگهداري موزه فارسان با مشارکت شهرداري، آزادسازي حريم تپه چغاپنجعلي، توسعه محوطه مسجد جامع با هماهنگي اوقاف و امور خيريه، معرفي شهرستان از طريق تبليغات، ارائه نظرات و پيشنهادات شوراي شهر جهت استفاده در طرح جامع گردشگري استان و خريداري اشيا تاريخي از جمله برنامه‌هاي اين اداره‌کل براي اجرا در شهرستان فارسان است.

مديرکل ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري تصريح کرد: بر اساس برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مقرر شد نماينده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کيار در مجلس شوراي اسلامي سه نفر را به اين ادارهکل معرفي کند تا برنامه‌ريزي‌هاي لازم براي احداث موزه مشروطيت و برگزاري دوره آموزشي تورليدر در اين استان انجام شود.
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html